faq

Częste pytania.

1. Jak zacząć zamawiać w MaioDruk.pl?

Zarejestruj się a potem wrzuć wybrany produkt do koszyka. Dalej system poprowadzi Cie za rękę. W razie problemów zajrzyj tutaj.

2. Jak moge przekazać plik do druku?

Kiedy wybierzesz już produkt i wrzucisz do koszyka, tam w kolejnym kroku będziesz musiał wgrać swój plik. Pamiętaj, aby uniknąć odrzucenie i poprawek, zapoznaj się z zasadami przygotowania pliku które opisane są w zakładce MAKIETY przy każdym produkcie.

3. Czy muszę się rejestrować?

Formularz rejestracji ułatwi składanie zamówień w przyszłości oraz pozwoli na śledzenie zamówienia oraz śledzenie historii zamówień. Rejestracja nie jest wymagana do przeglądania serwisu, jednakże należy się zarejestrować z chwilą chęci złożenia pierwszego zamówienia.

Serwis maiodruk.pl współpracuje tylko z firmami zarejestrowanymi.

Dane uzyskane przy rejestracji są wykorzystane jedynie przez serwis maiodruk.pl oraz firmę Maio Team Sp. z o.o. do obsługi kontrahentów i nie są udostępniane osobom postronnym.

Każdy zarejestrowany użytkownik ma wgląd do swoich danych w panelu użytkownika, 
gdzie na bieżąco może dokonywać dowolnych zmian.

Bez dodatkowej zgody użytkownika na podany przy rejestracji adres e-mail będą wysyłane następujące informacje:

  • potwierdzenia złożenia zamówienia lub zmiany jego statusu,
  • informacje administracyjne,
  • ważne informacje związane z funkcjonowaniem serwisu,
  • informacje o nowościach i promocjach w serwisie,
  • zwykła korespondencja związana z realizacją zamówień.

Dokonanie rejestracji w serwisie maiodruk.pl jest równoznaczne z akceptacją niniejszych warunków korzystania z serwisu opisanych w regulaminie.

 

Czy mogę zamówić produkt, którego nie ma w asortymencie?

Drukarnia Internetowa MAIODRUK Online realizuje zamówienia zgodnie z asortymentem podanym na stronie. Zamówienia, których nie ma w asortymencie Drukarni MAIODRUK Online, można realizować poza sklepem przez bezpośredni kontakt z naszym pracownikiem. Można tego dokonać uprzednio wysyłając zapytanie ofertowe na adres druk@maiodruk.pl

 

 

Czy mogliby Państwo wgrać za mnie plik do zlecenia?

Nie ma takiej możliwości. Nie wgrywamy plików za klienta.

 

 

Czy mogę anulować zlecenie?

Zamówienie można usunąć tylko wtedy, kiedy znajduje się ono w koszyku. Aby to zrobić należy kliknąć przycisk "usuń" znajdujący się przy danym zleceniu.

 

 

Jakie uznawane są formy płatności?

Drukarnia MAIODRUK przewiduje następujące formy płatności za usługi:

  • przedpłata przelewem bankowym
  • płatność kartą kredytową
  • płatność internetowa w systemie PayU
  • opłata za pobraniem (do kwoty 500 zł)

 

 

 

Czy mogę otrzymać fakturę z odroczonym terminem płatności?

Wyłącznie dla Szkół, Uczelni, Urzędów, jednostek Administracji Publicznej.
Aby móc korzystać z tej formy płatności prosimy wysłać dokumenty potwierdzające status na adres: druk@maiodruk.pl
Zyskają Państwo możliwość wyboru formy płatności z odroczonym (7 dniowym) terminem płatności.

 

 

 

 

Najczęstsze powody odrzuceń plików:

 

Format pracy niezgodny ze specyfikacją.

Wielkość pracy jest nieodpowiednia do wielkości wybranej w zleceniu. Prace nie są skalowane do wybranego formatu.
Drukujemy z pliku przekazanego do realizacji, aby uniknąć wykadrowania pracy lub drukowania pracy w formacie mniejszym do
wybranego w zleceniu prosimy poprawić pracę i wgrać ponownie do zlecenia.

 

 

Proszę przesłać pliki tylko w jednym formacie pdf, cdr, jpg, tiff

Do druku przyjmujemy pliki z rozszerzeniem: JPG, TIF, CDR, PDF . W celu uniknięcia błędów prosimy do pracy wysyłać pliki z jednym rozszerzeniem.

 

 

Plik uszkodzony. Proszę ponownie wgrać plik do tego zlecenia.

Plik przesłany do zlecenia jest uszkodzony lub został uszkodzony podczas przesyłania do druku. W wyniku uszkodzenia otwarcie pliku jest niemożliwe, dlatego prosimy o ponowne przesłanie pliku.

 

 

Proszę sprawdzić linie bigu i/lub falcu.

W pracy zostały źle przygotowane linie bigu lub falcu. Linie bigu/falcu nachodzą na tekst lub są złożone pod nieodpowiednią makietkę. Aby ulotka wyglądała estetycznie prosimy poprawić projekt. Informacje na temat ulotek z falcem/bigiem dostępne są  na stronie przy każdej ulotce w okienku pomocy jak przygotować pracę.

 

 

 

 

Brak spadów lub spady zbyt małe

Spad - obszar druku, który wychodzi poza krawędź cięcia. Spad gwarantuje, że obszar druku będzie dochodził do samej
krawędzi po przycięciu arkusza brak spadu może powodować powstanie białych nierównomiernych marginesów.
Dlatego też Spady w pracy powinny mieć 3 mm dla każdej ze stron.

Spady

 

W pracy występują overprinty.

 

Overprinty czyli nadrukowania koloru na kolor - stosuje się tę zasadę przy nadruku czarnego (kryjącego) koloru na inne kolory aby utrzymać dokładniejsze pasowanie - opcja ta zadawana jest automatycznie przy świeceniu. Prosimy nie stosować overprintów gdyż zastosowanie go na innym kolorze niż czarny może spowodować błędy w pracy typu - zniknięcie np. białego tekstu

W przypadku zastosowania overprintów w trappingu (zalewkowaniu) prosimy o dodatkową informację dołączoną do pliku (najlepiej spakowaną razem zip-em)
oraz informację na adres email.

OverPrinty

 

Niepoprawne rozszerzenie pliku.

Do druku przyjmujemy pliki z rozszerzeniem : JPG, TIF, CDR, PDF . inne rozszerzenia nie są przyjmowane do druku.
Dlatego prace przesłane w innym formacie niż wymieniony zostaną odrzucone.

Formaty plików

 

Niekompletne czcionki.

Czcionki nie zostały prawidłowo osadzone w pracy co może spowodować ich brak lub błędne wyświetlanie przy wydruku pracy. Prosimy aby czcionki były zawsze zamienione na krzywe.
Krzywe